در اکتبر سال جاری لکسس از خودروی سفارشی LX Inspiration Series رونمایی کرد. اگرچه مصرفکنندگان علاقهی چندانی به این خودرو نشان ندادند اما خب قضاوت نهایی دراینباره به آینده موکول میکنیم؛ اما خبر جدیدی منتشر شده و قضیهی آن کاملاً جالبتر است!
بنا به گفتهی اسپایدر 7 ژاپن، لکسس در حال کار روی شاسیبلند پرچمداری است که رقیب لامبورگینی اوروس خواهد بود! اگرچه رقابت با اوروس یک هدف کاملاً جاهطلبانه برای لکسس است اما ظاهراً این کراس اوور پرفورمنس دارای پیشرانهی 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربو و دو واحد الکتریکی خواهد بود و قدرت کل آن به بیش از 424 اسب بخار خواهد رسید. اما موضوع جالبتر اینکه نسخهی اسپورت F این شاسیبلند میتواند از پیشرانهی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی مدل LC F سود ببرد. انتظار میرود این خودرو در صورت تولید حداقل قدرت 661 اسب بخاری داشته باشد و اوروس 641 اسب بخاری را شرمنده سازد.
این رسانهی ژاپنی همچنین ادعا میکند شاسیبلند پرچمدار لکسس بر پایهی کانسپت LF-1 Limitless ساخته خواهد شد. این کانسپت پیشنمایشی از یک شاسیبلند است که ظرفیت شکلدهی آیندهی یک کراس اوور لوکس پرچمدار را داراست. نسخهی تولیدی میتواند از پلتفرم این خودروی مطالعاتی بهرهمند شود. با توجه به ثبت تجاری نام LQ توسط لکسس این احتمال وجود دارد که شاسیبلند تولیدی لکسس از چنین نامی برخوردار شود.
در خبرها همچنین ادعا شده شاسیبلند پرچمدار لکسس بهطور قابلتوجهی ارزانتر از لامبورگینی اوروس خواهد بود. این هیولای ایتالیایی بهای حدود 200 هزار دلاری داشته درحالیکه لکسس هدفگذاری حدود 150 هزار دلاری دارد. این خودرو احتمالاً در سال 2020 معرفی و یک سال بعد وارد بازار خواهد شد.ظاهراً تویوتا و پژو-سیتروئن تا سال 2021 تولید خودروهای کوچک شهری خود را متوقف خواهند کرد اما بجای آن روی تولید محصولات تجاری سبک همکاری و تمرکز خواهند کرد. روزنامهی فرانسوی Les Rchps گزارش کرده تویوتا سهام پژو-سیتروئن در جوینت ونچر تشکیل شده را خواهد خرید و تأسیسات کولین جمهوری چک را به فهرست تأسیسات ساخت خود اضافه خواهد کرد.
این دو خودروساز بجای تولید خودروهای کوچک شهری روی تولید خودروهای تجاری سبک در فرانسه و اسپانیا تمرکز خواهند کرد. پژو-سیتروئن اقدام به مونتاژ این خودروها برای تویوتا در تأسیسات سولنورد فرانسه خواهد کرد. تأسیسات پژو-سیتروئن در ویگوی اسپانیا نیز محصولاتی برای تویوتا تولید خواهد کرد.
تویوتا و پژو-سیتروئن در سال 2001 همکاری با یکدیگر را آغاز کردند و تصمیم گرفتند بهصورت مشترک اقدام به تولید خودرویی شهری و کوچک نمایند. نتیجهی این جوینت ونچر تولید تویوتا آیگو، پژو 108 و سیتروئن C1 بود. این سه خودرو به غیر از برخی شاخصههای طراحی دارای اشتراکات بسیار زیادی بودند. اولین نسل این خودروها در سال 2005 و در تأسیسات کولین جمهوری چک تولید شدند. این سه خودرو هماکنون در دومین نسل خود قرار دارند و اخیراً نیز مدلهای فیس لیفت آنها با آلایندگی کمتر و تکنولوژیهای جدید معرفی شدهاند.
همش تقلب کردن از روی لامبورگینی