بررسی لکسس NX300 مدل 2018

لکسس NX برای سال 2018 با به‌روزرسانی‌های جزئی روبرو شده که مهمترین آنها به نام خودرو باز می‌گردد. از این به بعد بایستی این خودرو را با نام NX300 به جای NX200t مورد خطاب قرار دهیم. البته اشتباه نکنید! خبری از پیشرانه V-6 نیست و از همان قلب تپنده چهار سیلندر خطی با توان 235 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر در مدل 2018 نیز بهره گرفته شده است.

در داخل کابین هم صفحه نمایشگر 8 اینچی در ابتدا جلب توجه می‌نماید و در صورت سفارش سامانه مسیریابی، قطر صفحه نمایشگر مذکور تا 10.3 اینچ افزایش خواهد یافت که در نمونه مورد بررسی از همان صفحه ۸ اینچی بهره می‌بریم. هر دو مورد توسط نرم‌افزارهای ویژه لکسوس قابل به‌کارگیری هستند و یک هات-اسپات وای-فای جدید نیز به کار گرفته شده است. تاچ-پد کنترلر که برای کار با صفحه نمایشگر طراحی شده است، نسبت به قبل بزرگتر بوده و کار با آن نیز راحت‌تر است. در ضمن یک صفحه نمایشگر 4.2 اینچی در صفحه کیلومترشمار بین دو عقربه نشانگر سرعت و دور موتور تعبیه شده است. پکیج ایمنی لکسس موسوم به +safety system برای سال 2018 به صورت استاندارد عرضه شده که شامل تجهیزاتی نظیر ترمز خودکار اضطراری، هشدار انحراف از مسیر، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، نور بالای خودکار و نگهدارنده اتوماتیک بین خطوط است.

همچنین به جهت بهبود کیفیت سواری لکسوس NX در سال 2018 همراه با مجموعه‌ای از قطعات جدید سیستم تعلیق ارائه شده است. کیفیت سواری خودرو واقعا قابل تحسین بوده و بسیار نرم و یکنواخت است. اما هندلینگ خودرو چندان عالی به نظر نمی‌رسد و در ترمزگیری به اندکی به سمت جلو بلند می‌شود. در شتابگیری نیز با نوسان همراه است. با تست این خودرو در پیست متوجه شدیم که به جز مسافت ترمزگیری و سرعت خودرو در آزمون یک چهارم مایل، مابقی موارد نسبت به مدل 2016 تا حدودی ضعیف‌تر شده است.

رانندگی با این خودرو در خیابان نوعی حس سنگینی را به راننده منتقل می‌کند. قدرت شتاب‌گیری خودرو قابل قبول بوده اما اصلا هیجان انگیز نیست.ترمزگیری همراه با فشار زیاد بر روی پدال همراه بوده و در عبور سریع از مسیرهای منحنی، خودرو تا حدی به سمت بیرون پیچ متمایل می‌شود. کناره های ضخیم صندلی‌ها به خوبی از بدن سرنشینان حمایت نموده و مانع انحراف آن به سمت بیرون می‌شوند.کمک‌فنرها به خوبی کابین را از اتفاقات ناگوار سطح جاده مصون نگه می‌دارند.

ناهمواری‌های سطح جاده به خوبی جذب سیستم تعلیق شده و کابین از سکوت بسیار مناسبی بهره می برد. در کل به عنوان یک خودرو نسبتا لوکس با یک محصول خوب روبرو هستیم اما به عنوان یک کراس‌اوور اسپرت، شاید لکسس NX چندان وا به میل نباشد. همچنین با وجود حس سنگین بودن خودرو، میزان مصرف سوخت آن در حد یک اتومبیل سبک وزن است. مصرف سوخت این خودرو در سطح شهر برابر 10.7، در بزرگراه 8.4 و در سیکل ترکیبی معادل 9.4 لیتر برصدکیلومتر است که قابلیت رقابت با سایر رقیبان را دارد.

پوشش چرم مصنوعی صندلی‌ها بسیار نرم، راحت و با کیفیت بوده اما ارتفاع صندلی راننده حتی در پایین‌ترین سطح آن نیز زیاد به نظر رسیده و به دلیل خاصیت تلسکوپی اندک غربیلک فرمان، افراد کوتاه قد در این زمینه با مشکل مواجه خواهند شد. ارتفاع صندلی‌های عقب هم نسبتا بالا بوده و هنگام ورود به این بخش بایستی مواظب سرتان باشید تا به سقف برخورد نکند. در ردیف جلو ارگونومی داشبورد چندان ما را شیفته خود نکرد و عملکرد تاچ پد برای کنترل سیستم اطلاعات سرگرمی تا حدی ناامید کننده به نظر می رسد.حجم محفظه بار هم به نسبت ابعاد کلی بدنه چندان رضایت بخش نیست.

قیمت نسخه پایه این خودرو معادل 36،980 دلار بوده و نمونه مورد بررسی از بهای 40,463 برخوردار است. علاوه بر تجهیزات استاندارد، مواردی همچون آینه‌های تاریک شونده، مانیتورینگ نقاط کور، حسگرهای پارک، گرمکن و سردکن برای صندلی‌های جلو، مون-روف و درب برقی محفظه بار که با قرار دادن پا در زیر سپر عقب باز می‌شود، از جمله آپشن های ارائه شده ویژه لکسس NX300 2018 به شمار می‌روند.

در پایان به ذکر این نکته بسنده می‌کنیم که لکسس NX300 آن طور که ادعا می‌شود از شاخصه‌های اسپرت بهره‌مند نشده اما همچنان یک گزینه مناسب در میان کراس اوورهای لوکس محسوب می‌شود. ما امیدواریم تا شرکت سازنده، سیستم تعلیق و سامانه اطلاعات سرگرمی این خودرو را مورد بازنگری قرار دهد اما به طور کلی می‌شود گفت که لکسوس NX300 به اهداف خود دست یافته و خودروی خوبی از آب درآمده است.

همچنین ببینید

معرفی نسل جدید لکسوس LS در نمایشگاه خودروی دیترویت 2017

اولین تصویر رسمی از پرچم‌دار جدید لکسوس منتشر شد. LS به جنگ رقبایی چون ب‌ام‌و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد لکسوس