لکسوس NX جدید برای رقابت با Q5 X3 و اووک

به گفته مسئولان کمپانی، لکسوس NX روند بازی را برای این برند تغییر خواهد دارد و با توجه به طراحی برجسته و سیستم پیشرانه هیبریدی مقرون به صرفه‌اش، می‌خواهد از فروش رقبای شاسی‌بلند متوسط پرمیومی مانند رنج‌روور اووک و آئودی Q5 بکاهد.

لکسوس NX اخیراً در اروپا برای اولین بار پس از معرفی جهانی‌اش در نمایشگاه پکن، رونمایی شد و اولین تلاش این خودروساز برای توسعه بازار شاسی‌بلندهای کامپکت محسوب می‌شود. این برند متعلق به تویوتا، پیش‌بینی می‌کند که NX تا سال ۲۰۱۵ فروش محصولات لکسوس را حدود یک‌سوم افزایش دهد. برای اروپا،  فروش  NXحدود ۲۰ هزار دستگاه در نظر گرفته شده است که مشابه مدل‌های IS و CT است.
 
 
لکسوس امیدوار است تا ۸۰ درصد این خریداران، از مشتریان جدید کمپانی باشند و برای این منظور، خریداران با ذهنیت باز خودروهایی مانند اووک، Q5،  ب‌ام‌و X3، مرسدس‌بنز GLK و ولوو XC60  مدنظر قرار دارند و همین‌طور مشتریانی که میخواهند کلاس خودروی خود را از مدل‌هایی مانند تویوتا راو فور و فولکس‌واگن تیگوان و فورد کوگا تغییر دهند. در مورد دلیلی که مشتریان باید لکسوس NX را نسبت به خودروهای رقیب ترجیح دهند،  NX 300h از یک نسخه ارتقا یافته از سیستم هیبریدی استفاده می‌کند که مختص این مدل جدید توسعه داده شده است. این سیستم از یک موتور ۲/۵ لیتری بنزینی با چرخه اتکینسون در کنار یک یا دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند و مشتری می‌توان میان سیستم دیفرانسیل دو یا چهار چرخ متحرک انتخاب کند. در هر حال، انتظار می‌رود که سیستم هیبریدی تا ۱۹۵ اسب‌بخار قدرت ایجاد کند.  لکسوس مصرف سوخت کلی ۴/۳۳ لیتر را در هر ۱۰۰ کیلومتر برای NX درنظر گرفته است و برآورد آلودگی این مدل، تولید کمتر از ۱۲۰ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر است.
 
 
در همین حال، از سال آیند موتور جدید ۲ لیتری توربوی چهار سیلندر بنزینی به سیستم اضافه خواهد شد و نتیجه در مدل NX 200t خود را نشان خواهد داد که به صورت انحصاری در تریم F  اسپورت و دیفرانسیل چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود. حداکثر قدرت خروجی این موتور ۲۳۵ اسب بخار بین دور موتورهای ۴۸۰۰ تا ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور آن ۳۵۰ نیوتن‌متر بین دور موتورهای ۱۶۵۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه خواهد بود. طول لکسوس NX، ۴۶۳۰ میلی‌متر است. این خودرو ۱۸۴۵ میلی‌متر عرض دارد و ارتفاع آن ۱۶۴۵ میلی‌متر است. پنج نوع تریم برای این خودرو ارائه خواهد شد. اولین تریم با دیفرانسیل جلو، S است که تریم‌های با دیفرانسیل‌های با دیفرانسیل چهارچرخ متحرک SE، Luxury، F Sport و Premier همراه با آن عرضه می‌شوند. لکسوس NX اولین مدلی از این کمپانی است که از سیستم ایمنی پیش‌تصادف لکسوس استفاده می‌کند و همچنین سیستم کنترل حرکت انطباقی به صورت استاندارد در آن استفاده شده است. از دیگر نخستین‌های لکسوس در این مدل، شارژ بی‌سیم برای گوشی‌های موبایل و استفاده از کنترل تاچ‌پد برای سیستم اطلاعات و سرگرمی است که به عنوان یک آپشن ارائه شده است.
 لکسوس در چهار ماهه اول سال جاری میلادی رشد قابل‌توجهی در فروش داشته است و پیش‌بینی می‌شود که فروش خودروهای این برند در سال ۲۰۱۵ رقمی بین ۶۰ تا ۶۵ هزار دستگاه داشته باشد.
 
 

 

Check Also

لکسس RC F با آپشن قطعات TRD در ژاپن

شاید لکسس RC F از نظر اکثر خریداران اروپایی و آمریکایی فاقد جذابیت خودروهایی همچون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد لکسوس