توربوهای دوقلو برای لکسوس IS-F 2015

0
(0)

هر از چندگاهی می توان در پیست نوربرگ رینگ آلمان مدل های جدیدی را دید که برای انجام  بخشی از تست های جاده ای خود راهی آنجا می شوند. اما شاید یکی از پر سر و صداترین خودروهایی که این اواخر در نوربرگ رینگ حضور یافته لکسوس IS-F مدل 2015 باشد . . .

lexus 3 توربوهای دوقلو برای لکسوس IS F 2015

همانگونه که در تصاویر منتشر شده از تست مخفی این خودرو مشخص است، مدل 2015 این کانورتیبل ژاپنی به جز اسپویلر فریبنده عقب، هیچگونه تفاوت ظاهری با مدل های کنونی IS-F ندارد اما پس این همه جنجال رسانه ای برای چیست؟!

lexus 1 توربوهای دوقلو برای لکسوس IS F 2015

اصل داستان، ظاهر این خودرو نیست بلکه پیشرانه ای است که در زیر کاپوت آن قرار گرفته؛ همانطور که می دانید مدل های 2012 لکسوس IS-F (همچون پنج سال گذشته) تنها با موتور 5.0 لیتری V8 عرضه می شود که قدرت و گشتاوری تولیدی آن به ترتیب 416 اسب بخار و 505 نیوتن متر است.

lexus 5 توربوهای دوقلو برای لکسوس IS F 2015

اما خودروی موجود در این تصاویر پیشرانه ای V6 (با حجمی نامعلوم) داشته که گفته می شود در حدود 450 اسب بخار قدرت و 609 نیوتن متر گشتاور دارد. این اعداد بسیار خوب به خاطر بهره گیری از توربوهای دوقلویی که در این لکسوس بکار گرفته شده اند. اگر خبر صحت داشته باشد، این نخستین باری است که از توربوهای دوقلو برای سری IS لکسوس استفاده می شود.

lexus 7 توربوهای دوقلو برای لکسوس IS F 2015

لکسوس IS-F مدل 2015 به احتمال فراوان در سال 2013 میلادی و با ظاهری متفاوت تر از نسل کنونی اش (برخلاف تصاویر فوق) رونمایی خواهد شد؛ خودرویی که می بایست برای رقابت با بزرگانی همچون بی ام و M3، مرسدس بنز C63AMG و آئودی RS4 آماده شود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

ده برند خودروی قابل اعتماد

0 (0) موسسه J.D پاور هر ساله نتایج مطالعات خود در مورد قابلیت اعتماد برند‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد لکسوس