لکسس در ابتدا حدود یک سال و نیم پیش در نمایشگاه پاریس کراساوور کوچک کانسپتی بنام UX را رونمایی کرد که در اصل پیشنمایشی از نسخهٔ تولیدی بود. سپس نهایتاً هفتۀ گذشته سازندۀ ژاپنی تیزری از نسخۀ تولیدی این کراساوور جدید را منتشر نمود و حالا پیش از اولین نمایش رسمی آن در نمایشگاه ژنو، لکسس اولین تصویر رسمی UX را به همراه ویدئویی کوتاه منتشر کرده است. به لطف این تصویر و ویدئوی جدید نهتنها طراحی ظاهری این کراساوور لوکس ژاپنی تقریباً بهطور کامل مشخص شده است بلکه همچنین میتوانیم نگاه دقیقتری به داشبورد آنهم داشته باشیم.
هرچند هنوز هم شباهتهایی کمرنگ بین نسخۀ تولیدی UX با نسخۀ کانپست آن دیده میشود اما ویژگیهای طراحی UX کانسپت تا حد زیادی در نسخهٔ تولیدی تعدیل و به خودرویی تولیدی نزدیک شده است. از ویژگیهای ظاهری برجستهٔ این کراساوور جدید ژاپنی میتوان به جلوپنجرهٔ دوکیشکل عظیم، دهانهٔ مربعی شکل گلگیرها و آینههای جانبی منحصربهفرد اشاره کرد. در نمای جلویی اما برخلاف مدل بزرگتر NX که چراغهای روشنایی در روز آن بهصورت مجزا طراحی شدهاند، در UX دیلایتها درون چراغهای جلو گنجانده شدهاند و این موضوع فضای بیشتری را در سپر جلو آزاد کرده است. در این فضای آزاد ورودیهای هوای عمودی کار شده است که در قسمت پایینی آنها چراغهای مه شکن قرار گرفتهاند.
مدلی که در تصویر و ویدئو دیده میشود، مدل UX250h با پکیج اسپرت F Sport است که ظاهر جذابتری به آن بخشیده است. اما در این تصویر و ویدئو تنها نمای جلویی خودرو مشخص است و به همین دلیل فعلاً نمای عقبی UX چندان مشخص نیست. بااینحال هفتهٔ پیش لکسس تصویر تیزری از نمای عقبی UX منتشر کردن که میتوان در آن تا حدودی ویژگیهای نمای عقبی آنرا مشاهده کرد. در این تصویر، چراغهای متصلبههم دیده میشود که تقریباً به نسخهٔ کانسپت وفادار باقیمانده است.
از نمای داخلی این کراساوور جدید نیز تصاویر چندان کاملی در دست نیست اما بااینوجود کابین UX کمی مدرنتر از برادر بزرگترش NX به نظر میرسد و به صفحه آمپر تمام دیجیتالی مجهز است. غربیلک فرمان نیز مانند تمامی خودروهای امروزی به دکمههای کنترلی مجهز بوده و پشت آنهم پدالهایی برای تعویض دستی دندهها تعبیه شده است. در بالای بخش میانی داشبورد خودرو، نمایشگر عریضی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نصب شده است که موجب میشود راننده بدون نیاز به چشم برداشتن از جاده به آن نگاه کند. در تصویر داخلی UX میتوان دکمههای سیستم تهویهٔ دو منطقهای را مشاهده کرد درحالیکه در سمت چپ هم دکمهٔ استارت آبیرنگ و در کنسول میانی لیور تعویض دنده و پد لمسی به چشم میخورد.
چندین سال پیش، ارزانترین و کوچکترین محصول لکسس، مدل CT بود اما بعدازاینکه این سازندهٔ ژاپنی متوجه شد بسیاری از مردم علاقهای به پرداخت حدود 30 هزار دلار برای خرید یک هاچبک هیبریدی ندارند، کراساوور کامپکت NX را بهعنوان محصول پایه راهی بازار نمود. حال UX بهعنوان مدلی حتی کوچکتر و قابلدسترستر به بازار خواهد آمد تا در وهلهٔ اول با رقبای هموطنش یعنی اینفینیتی QX30 و احتمالاً آکورا CDX (این خودرو فعلاً فقط در بازار چین عرضه میشود اما امکان عرضهٔ آن در بازارهای دیگری مثل ایالاتمتحده در آینده وجود دارد) رقابت کند و بعدازآن رقبای آلمانی یعنی مرسدس بنز GLA، بامو X1 و آئودی Q3 را هدف قرار داده است. همانطور که گفته شد، لکسس UX حدود یک هفتهٔ دیگر رسماً در نمایشگاه ژنو معرفی خواهد شد و میتوان انتظار داشت که در آن زمان تصاویر کامل از زوایای دیگر به همراه اطلاعات فنی آن منتشر شود. گزارشهایی نشان میدهند که این خودرو در ایالاتمتحده هم عرضه خواهد شد.