پس از افشای یک تصویر از نمای جلویی نسل جدید لکسس ES و همینطور انتشار یک تیزر، حالا اولین تصویر رسمی و کامل از این سدان لوکس ژاپنی منتشر شده است. نسل کنونی ES از لحاظ طراحی ظاهری چندان با دیگر محصولات لکسس همخوانی ندارد چراکه استایل ملایمتر و محافظهکارانهتری نسبت به دیگر برادرانش دارد و شاید حتی به همین دلیل است که فروش خوبی دارد. درهرحال اما نسل جدید این ماشین با خطوط شارپ، جلوپنجرهٔ تهاجمیتر و نسبتهای بهتر، طراحی تیزتری دارد که به نظر میرسد از نسل جدید سدان پرچمدار LS الهام گرفته باشد.
همچنین همانطور که در تیزرهای رسمی مشخص است، چراغهای جلوی ES جدید طراحی تیز و جالبی دارند درحالیکه در بین آنها جلوپنجرهٔ دوکیشکل لکسس با خطوط عمودی قرار گرفته است. این جلوپنجره در مدلهای اسپرت به رنگ مشکی خواهد بود. همچنین احتمال ارائهٔ نسخهٔ F-Sport هم برای این خودرو وجود دارد. از دیگر ویژگیهای برجستهٔ ظاهری نسل جدید ES نیز میتوان به تریم کرومی در اطراف پنجرههای جانبی و خط کمر خودرو که تا ستون C کشیده شده و چراغهای افقی عقب اشاره کرد.
اما معرفی نسل جدید ES احتمالاً آغازگر ایجاد تغییراتی در سبد محصولات لکسس خواهد بود چراکه خریداران در حال حرکت به سمت کراساوورها هستند و فروش سدانها رو به کاهش است. این در حالی است که هماکنون دو سدان متوسط در سبد محصولات لکسس وجود دارد که شامل ES و GS میشود؛ اما متأسفانه مدل دیفرانسیل جلوی ES در فروش از مدل دیفرانسیل عقب و اسپرتتر GS پیشی گرفته است. درنتیجه، شایعاتی نشان دادهاند که لکسس قصد دارد مدل GS را کنار گذاشته و بنابراین ES به تنها سدان متوسط این شرکت تبدیل میشود.
همانطور که قبلاً هم گفته شده، نسل جدید ES روی پلتفرم جدید تویوتا بنام TNGA ساخته شده که در طیف گستردهای از محصولات تویوتا، از C-HR و پریوس گرفته تا کمری آوالون بکار رفته است. استفاده از این پلتفرم در ساخت ES جدید اما به معنای اشتراکات زیادی با نسل جدید تویوتا آوالون و فاصلهٔ محوری یکسان با آن است که این امر موجب افزایش فضای داخلی عقب و بهبود کیفیت سواری و ایمنی خواهد بود. انتظار میرود نسل جدید ES همچنان از یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی استفاده کند که البته قدرت آن به حدود 300 اسب بخار افزایش خواهد داشت.
برای انتقال این نیرو نیز یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید جایگزین نمونهٔ شش سرعتهٔ اتوماتیک نسل قبلی میشود. نیروی پیشرانه در ES جدید همچنان به چرخهای جلو منتقل میشود اما با توجه به حذف مدل دیفرانسیل عقب GS، سامانهٔ چهارچرخ محرک هم بهصورت سفارشی برای ES ارائه خواهد شد تا طرفداران خودروهای دیفرانسیل عقب را راضی کند. لکسس همچنین برای طرفداران خودروهای هیبریدی نیز قوای محرکهای هیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ بنزینی چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی را هم برای ES جدید ارائه خواهد کرد. نسل جدید لکسس ES رسماً در نمایشگاه پکن که در تاریخ 25 آوریل کار خود را آغاز میکند رونمایی خواهد شد.