امتیاز کلی: 6.6 از 10
آنطور که از ظواهر امر پیداست لکسوس LC500 کلاس مختص به خود را ایجاد نموده است. این خودرو با برخورداری از ظاهری شیک، جذاب و بدیع به همراه پیشرانه 471 اسب بخاری، بهگونهای عمل نموده که گویا پل واسطی را بین دو گروه خودروهای جیتی و سوپرکارها، جهت برقراری ارتباط میان این دو بخش، احداث نموده است. این خودرو به معنای واقعی کلمه یک لکسس است. در گشت و گذارهای روزانه مایه آسایش سرنشینان را به خوبی فراهم نموده و در عین حال از قدرت کافی برای انجام مانورهای هیجانانگیز و عبور پرشتاب از مسیرهای پر پیچ و خم، برخوردار شده است.می شود اینطور بیان نمود که پرچمدار جدید نکسوس یک خودروی هیجان انگیز و سرزنده است.
پرفورمنس و هندلینگ: 5.8 از 10
تواناییهای عملکردی لکسس LC500، حتی با وجود سامانه فرمانپذیری چرخهای عقب نیز نسبت به برخی رقبا نظیر نیسان GT و پورشه 911، در سطحی پایینتر قرار دارد. میزان سفتی غربیلک فرمان مناسب بوده و سیستم تعلیق تا حدودی سفت به نظر میرسد اما خیلی خشک و زمخت احساس نخواهد شد. انتقال قدرت پیشرانه به چرخها بسیار سریع بوده و مایه بسی شگفتی است. تنها کافیست که پدال گاز را در دو حالت اسپرتS و اسپرت S+ بفشارید و آنگاه پیشرانه V-8 پنج لیتری در کسری از ثانیه، تمام قدرت 471 اسب بخاری خود را نثار شما خواهد نمود و در این حین موسیقی روحنواز برخاسته از سامانه اگزوز، روح شما را با خود به عرش خواهد رساند. جعبه دنده 10 سرعته برای نائل شدن به درجه اعلا، یک سری چیزها را کم داشته و هنگام دنده معکوس کشیدن مقداری پر سروصدا عمل میکند. البته برای رانندگی روزانه و همچنین کاهش مصرف سوخت، عملکرد مناسبی دارد اما اگر شما به دنبال کاهش هزینههای سوخت خودروی خود هستید، بهتر است به سراغ گزینه هیبریدی این خودرو موسوم به LC500h بروید.
با احتساب وزن 1986 کیلوگرمی، LC500 یک خودروی نسبتاً فربه محسوب می شود. جهت درک بهتر موضوع میتوان به اوزان 1725 کیلوگرمی پورشه 911 و 1665 کیلوگرمی آکورا NSX اشاره نمود.
همچنین شتاب صفر تا 96 کیلومتربرساعت این خودرو معادل ۴.۴ ثانیه است که در قیاس با رقبا تا حدی کُند به نظر میرسد. جهت اطلاع، شتاب جگوار اف-تایپ R برابر با 3.9 ثانیه بوده و پورشه 911 این کار را در مدت زمان 4.1 ثانیه به سرانجام میرساند. البته نسخه پرقدرتتر لکسس LC500 در راه بوده و ما امیدواریم تا مهندسین لکسس موفق شوند قدرت و گشتاور بیشتری را از دل پیشرانه پنج لیتری بیرون بکشند. در ضمن گشتاور پیشرانه فعلی برابر 540 نیوتنمتر است.
طراحی ظاهری: 7.9 از 10
حتی در یک پارکینگ شلوغ و پر از خودروهای مختلف نیز ظاهر کانسپت گونه این خودرو توجه شما را در میان خیل عظیم خودروها به سوی خود جلب خواهد نمود. از جمله ویژگیهای برجسته ظاهر لکسوس LC500 میتوان به طراحی خوشتراش چراغهای جلو، رینگهای سفارشی 21 اینچی آلیاژی و جلوپنجره دوکی شکل ویژه برند لکسس اشاره نمود. طراحی خودرو جذاب و دلرباست اما با این وجود نسبت به پرچمدار سابق لکسوس یعنی مدل LFA، یک پله پایینتر قرار دارد.
طراحی داخلی و آسایش: 7.3 از 10
طراحی داخلی نیز به اندازه شکل بیرونی این خودرو دراماتیک و جذاب است. همه جا با آلکانترا و چرم پوشانده شده و صندلیها کاملا راحت و جادار هستند. فضای کلی کابین اگر چه مقداری تنگ است اما در قیاس با سایر رقبا، بهترین وضعیت را در رانندگی روزانه نصیب سرنشینان خود خواهد نمود. اگرچه یک ردیف صندلی نیز در قسمت عقب تعبیه شده اما باید یادآور شویم که ورود به آنجا چندان کار راحتی نخواهد بود.
تکنولوژی: 5 از 10
یک صفحه نمایشگر بزرگ در قسمت جلو و میانه داشبورد قرار گرفته است که با کمال تعجب فاقد قابلیت لمسی بوده و در عوض از طریق تاچ پد لمسی قابل کنترل است که به ویژه هنگام رانندگی، انجام امور مربوط به مسیریابی را با مشکل مواجه می نماید. صفحه کیلومتر شمار دیجیتال، ارزیاب نیرویG، تجهیزات عیبیابی و هشدار استراحت راننده، بخشی از امکانات مدرن این خودرو محسوب می شود. آینه های جانبی تاشو، دستگیرههای درب و بال عقب جمع شونده را نیز نباید از یاد برد. در این میان فقدان اپل کارپلی و اندرویداتو، یک عیب عمده محسوب می شود.
تجهیزات ایمنی: 6.8 از 10
سامانه ایمنی لکسس موسوم به +Lexus safety system، به طور استاندارد در این خودرو عرضه شده و شامل مواردی نظیر: هشدار پیش از برخورد، کروز کنترل دینامیکی، نوربالای هوشمند و سامانه کمکی نگهدارنده در مسیر میشود. همچنین بسته انتخابی به قیمت هزار دلار، امکانات دیگری نظیر: سامانه کمکی پارک، مانیتورینگ نقاط کور و هشدار ترافیک پشت سر را به لیست تجهیزات این خودرو اضافه خواهد نمود.
مصرف سوخت: 5.4 از 10
اگر به دنبال یک خودرو کم مصرف میگردید بهتر است دور لکسوس LC500 را خط بکشید. میزان مصرف سوخت این خودرو در معابر شهری معادل 14.7 لیتربر100کیلومتر بوده و در مسیرهای بزرگراهی این رقم تا 9 لیتربرصدکیلومتر کاهش خواهد یافت. برای مقایسه میتوانید آن ها را با مصرف سوخت نیسان GTR مجهز به موتور V-6 مقایسه نمایید. میزان مصرف سوخت نیسان در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر 14.7 و 10.7 لیتربرصد کیلومتر است که نشان از مصرف بهینهتر سوخت در پیشرانه هشت سیلندر لکسس دارد.
قیمت گذاری: 6.5 از 10
قیمت نسخه پایه این خودرو معادل ۹۲ هزار دلار است که آن را به یکی از مقرون به صرفهترین خودروهای اسپرت، مجهز به پیشرانه وی ۸ نموده است. اتومبیل مورد بررسی ضمن برخورداری از مواردی نظیر رینگهای 21 اینچی آلیاژی به قیمت 2650دلار، هدآپ دیسپلی با بهای 900 دلار، دیفرانسیل لغزش محدود به قیمت 390 دلار و سیستم گرمایشی غربیلک فرمان به همراه یخ زدای شیشه جلو که از ارزشی معادل 250 دلار برخوردار است، بهای آن تا قیمت 104،380 دلار افزایش یافته است. همچنین بسته سفارشی به قیمت 5,960 دلار که شامل : صندلیهای اسپرت هشت حالته، سقف فیبر کربنی، سیستم فرمانپذیری فعال چرخهای عقب و پوشش الکانترا برای قسمت داخلی سقف نیز بایستی به عوامل افزایش قیمت لکسس LC500 اضافه گردد.