امتیازات لکسس GX460 از جنبه‌های مختلف

امتیاز کلی: 5 از 10

آخرین به‌روزرسانی لکسسGX مربوط به سال ۲۰۱۴ می شود که در آن سال این خودرو به جلوپنجره دوکی شکل کنونی و برخی تغییرات دیگر مزین شد.
ظاهر این خودرو یادآور شاسی‌بلندهای بزرگ و سنگین وزن است که به پیشرانه ۸ سیلندر مجهز بودند. البته اخبار خوب هم در رابطه با این خودرو وجود دارد، از جمله می‌توان به دیفرانسیل قفل شدنی مرکزی، زوایای حمله و فرار تهاجمی و سیستم کنترل حرکت در سرپایینی اشاره نمود. اگرچه لکسس GX قابلیت بیشتری در آفرود، به نسبت سایر رقبایش ازخود به نمایش می‌گذارد اما از سوی دیگر فقدان بسیاری از تکنولوژی‌های مدرن در این خودرو در قیاس با رقبا، می تواند موجبات ناراحتی شما را فراهم آورد.

قیمت: 6.5 از 10

قیمت نسخه پایه این اتومبیل برابر۵۱ هزار و ۸۵۵ دلار است که برای یک شاسی بلند لوکس هفت‌سرنشین، در ابتدای کار کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. البته خودروی مورد بررسی در این مقاله ۲۲۵۵ دلار بیشتر هزینه در بر دارد. در مقام مقایسه، نسخه پایه اینفینیتی QX80 حدود ۱۴ هزار دلار بیشتر قیمت دارد. اما لازم به ذکر است که گرانترین نسخه این خودرو پیش از نصب هرگونه آپشن، در حدود ۶۳ هزار و ۴۰۰ دلار قیمت خورده است و با نصب آپشن‌ها و تجهیزات سفارشی، حتی بهای نسخه پایه نیز بسیار افزایش خواهد یافت.

طراحی ظاهری: 5 از 10

در اینجا با یک شاسی بلند بزرگ جعبه‌ای فرم مواجه هستیم که در قسمت جلو بسیاری از مشخصه‌های برند لکسوس را با خود به همراه داشته و اگرچه ظاهر خودرو چندان زشت نیست اما آنطور که باید و شاید نیز زیبا و مدرن به جلوه نمی‌کند. در کل نوعی عدم هماهنگی در میان اجزای طراحی خارجی و زمختی در شکل بیرونی خودرو مشاهده می‌شود که چندان شایسته یک شاسی‌بلند لوکس نیست.

فضای داخلی کابین: 7 از 10

در دو ردیف اول صندلی‌ها فضای کافی برای هریک از سرنشینان، فارغ از ابعاد بدنی ایشان به خوبی یافت می شود اما در ردیف سوم از صندلی‌های کوچک استفاده شده و فضای آن بسیار محدود شده است. اگر معمولا بیشتر از پنج سرنشین را سوار بر خودروی خود می‌نمایید، بهتر است لکسوس LX را انتخاب کنید. اگر صندلی‌های ردیف سوم را به طور کامل بخوابانید، حجم فضای محفظه بار بسیار گسترده می‌شود اما در غیر این صورت میزان فضای صندوق بار محدود و ناکافی خواهد بود.

درب محفظه بار نیز اگرچه بزرگ و مناسب به نظر می‌رسد اما نحوه باز شدن آن به یک سمت، در هنگامی که خودرویی پشت لکسس GX460 پارک شده باشد، می‌تواند مشکل آفرین باشد. باز شدن شیشه درب محفظه بار به صورت جداگانه، به منظور قرار دادن وسایل کوچک می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

تکنولوژی: 3 از 10

در هنگام مواجهه با مبحث تکنولوژی، خودروی مورد نظر ما قدمت خود را نشان خواهد داد. نمایشگر لمسی ۸ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی از گرافیک بسیار ضعیفی برخوردار بوده و کارکرد آن در سطح متوسط ارزیابی می‌شود. برقراری ارتباط از طریق بلوتوث، پخش آهنگ، رادیوی ماهواره‌ای و سامانه مسیریابی از جمله قابلیت‌های آن محسوب می شود. تنها دو عدد پورت usb در خودرو پیدا خواهد شد که برای یک خانواده پرجمعیت کافی نبوده و در ضمن اثری از اندرویداُتو و اپل کارپلی ‌در این خودرو مشاهده نمی‌شود. صفحه نمایشگر کامپیوتر سفری نیز اطلاعات محدودی را به نمایش گذاشته و گرافیکی بسیار ابتدایی در آن لحاظ شده است.

در ضمن نسخه پایه از بسیاری امکانات مورد انتظار یک خودروی شاسی بلند لوکس، محروم شده به طوری که گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو هزینه 460 دلاری در برخواهد داشت. دوربین دید عقب تنها تکنولوژی ایمنی موجود در نسخه پایه است. به منظور دستیابی به امکانات گسترده‌تر، بایستی به سراغ نسخه پریمیوم با بهای 56،300 دلار و یا تریم لاکچری به قیمت 63,530 دلار بروید.

هندلینگ و پرفورمنس: 6.8 از 10

پیشرانه 4.8 لیتری V-8 این خودرو قادر است تا نیرویی معادل 301 اسب بخار و گشتاور 446 نیوتن متر را تولید نماید. متاسفانه گیربکس شش سرعته اتوماتیک در قیاس با انواع هفت تا ده سرعته، بر روی کارایی پیشرانه اثر نامطلوب داشته اما حداقل هنگام شتابگیری، فورا دنده معکوس کشیدن را انجام خواهد داد. کیفیت سواری این خودرو به سمت و سوی آسایش،نرمی و راحتی متمایل بوده و از فرمان‌پذیری مناسبی نیز برخوردار گشته است.

لکسس GX مورد نظر ما به لطف سیستم چرخش هیدرولیکی از پایداری کافی به هنگام انجام مانورهای گوناگون، بهره‌مند گشته است. سیستم کنترل حرکت در سرازیری، ارتفاع 8.1 اینچی از سطح زمین و ترانسفر-کیس برد کوتاه، مواردی هستند که زمینه را برای عبور از مسیرهای آفرود فراهم نموده‌اند.

تجهیزات ایمنی: 2 از 10

متاسفانه خودروی مورد نظر ما در این بخش بسیار ضعیف عمل نموده و به جز یک دوربین دید عقب که آن نیز به زودی برای بسیاری از خودروها اجباری خواهد شد، نسخه پایه این خودرو از هیچگونه تکنولوژی مدرن ایمنی بهره مند نشده و سایر نسخه‌ها نیز بسیاری از این گونه امکانات را به صورت سفارشی و با پرداخت هزینه اضافه در دسترس قرار داده‌اند. مانیتورینگ نقاط کور و هشدار ترافیک پشت سر در قالب یک آپشن 800 دلاری ارائه شده و تنها در تریم لاکچری به صورت استاندارد ارائه شده‌اند. حسگرهای پارک نیز 500 دلار هزینه دربرخواهد داشت. همچنین بسته 4,340 دلاری در نظر گرفته شده برای نسخه لاکچری در بردارنده موارد ذیل خواهد بود:
هشدار انحراف از مسیر، نوربالای خودکار اتوماتیک، هشدار پیش از برخورد، دوربین دید جلو و اطراف و کروز کنترل تطبیق پذیر.

مصرف سوخت و هزینه نگهداری: 2.7 از 10

میزان مصرف سوخت این خودرو معادل 15.7 لیتربرصد کیلومتر در سطح شهر بوده و 13.1 واحد نیز در مسیرهای بزرگراهی سوخت مصرف می‌نماید. در مقام قیاس می‌توان به مصرف سوخت 18.1 و 12.4 واحدی اینفینیتی QX80 اشاره نمود. به طور کلی مصرف سوخت لکسس تقریبا همتراز با رقبا بوده اما به هر حال، میزان مصرف سوخت این خودرو بالاست و با توجه به نیاز آن به سوخت گران‌قیمت، هزینه نگهداری لکسس GX460 نسبتا زیاد خواهد بود.

Check Also

لکسس RC F با آپشن قطعات TRD در ژاپن

شاید لکسس RC F از نظر اکثر خریداران اروپایی و آمریکایی فاقد جذابیت خودروهایی همچون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد لکسوس