سال 2018 پایان یافت و حالا وقت آن رسیده که بررسی آمار فروش خودروسازان مختلف بپردازیم. یکی از بخشهای بسیار رقابتی و البته جذاب در دنیای خودروسازی، بخش خودروهای لوکس است. در این بخش خصوصاً در بازار ایالاتمتحده رقابت سختی میان برندهای لوکس آلمانی، ژاپنی و آمریکایی در جریان است. طی سال 2018 اما اکثر برندهای لوکس در بازار ایالاتمتحده با کاهش فروش مواجه شدهاند و تنها چند برند افزایش فروش داشتهاند. بیشترین کاهش فروش در بین برندهای لوکس بازار ایالاتمتحده در سال 2018 را جنسیس با 50 درصد به ثبت رسانده درحالیکه آلفارومئو هم بیشترین افزایش فروش را داشته است. با این مقدمه به سراغ بررسی آمار فروش لوکسسازان طی سال 2018 در بازار ایالاتمتحده میرویم.
1- مرسدس بنز
فروش: 354,144 دستگاه
مرسدس بنز در سال 2018 نیز همچنان تاج پرفروشترین برند لوکس بازار ایالاتمتحده را در اختیار دارد. البته فروش این برند آلمانی در سال گذشته با 4.8 درصد کاهش به 354,144 دستگاه رسیده است ولی بااینحال هنوز هم موقعیت خودرو در صدر لیست برندهای لوکس بازار آمریکا را حفظ کرده است.
2- بامو
فروش: 311,014 دستگاه
بامو برخلاف رقیب سنتی و مستقیمش، سال 2018 در بازار ایالاتمتحده با افزایش فروش مواجه شده است. فروش باواریاییها طی سال گذشته با رشد 1.7 درصدی به 311,014 دستگاه رسیده است اما هنوز هم فاصلهٔ زیادی با مرسدس بنز دارد.
3- لکسس
فروش: 298,302 دستگاه
لکسس بهعنوان پرفروشترین برند لوکس ژاپنی در بازار آمریکا، سال 2018 موفق به فروش 298,302 دستگاه خودرو در این کشور شده است که 2.2 درصد کاهش را نسبت به سال گذشته نشان میدهد اما هنوز جایگاه سومین برند لوکس پرفروش این بازار را حفظ کرده است.
4- آئودی
فروش: 223,323 دستگاه
سومین برند لوکس آلمانیها یعنی آئودی همچنان در جایگاه چهارمین خودروساز لوکس بازار آمریکا قرار دارد اما فروش این شرکت طی سال 2018 برابر با 223,323 دستگاه بوده که 1.4 درصد کاهش را نسبت به سال 2017 تجربه کرده است.
5- بیوک
فروش: 206,863 دستگاه
بیوک هم مانند اکثر برندها لوکس طی سال 2018 با کاهش فروش مواجه شده است. فروش این شرکت با 5.6 درصد کاهش نسبت به سال 2017، در سال 2018 به 206,83 دستگاه رسیده اما همچنان عنوان پرفروشترین برند لوکس آمریکایی را در زادگاهش در اختیار دارد.
6- آکورا
فروش: 158,934 دستگاه
برند لوکس هوندا یعنی آکورا طی سال 2018 در بازار ایالاتمتحده افزایش فروش 2.8 درصدی را تجربه کرده و بدین ترتیب با اختلافی جزئی نسبت به کادیلاک، جایگاه پنجمین برند لوکس پرفروش بازار آمریکا را به خود اختصاص داده است.
7- کادیلاک
فروش: 154,702 دستگاه
طی سال 2018 فروش کادیلاک در زادگاهش کاهش جزئی 1.1 درصدی را تجربه کرده و به 154,702 دستگاه رسیده است اما به خاطر همین کاهش و از سوی دیگر افزایش فروش آکورا، جایگاه ششمین برند لوکس پرفروش بازار آمریکا را به شرکت ژاپنی واگذار کرده است.
8- اینفینیتی
فروش: 149,280 دستگاه
سومین برند لوکس ژاپنیها یعنی اینفینیتی در سال 2018 کاهش فروش 2.7 درصدی را به ثبت رسانده است. فروش برند لوکس نیسان طی سال گذشته در آمریکا به 149,280 دستگاه رسیده که نزدیک به 10 هزار دستگاه از آکورا کمتر است.
9- لینکلن
فروش: 103,587 دستگاه
سال 2018 برای لینکلن هم سال چندان خوبی نبوده است زیرا فروش این برند لوکس آمریکایی نیز با 6.8 درصد کاهش به 103,587 دستگاه رسیده است. البته لینکلن هنوز هم جایگاه نهم خود را در این لیست حفظ کرده است ولی ولوو با افزایش فروش چشمگیر خود بهسرعت در حال نزدیک شدن به آن است.
10- ولوو
فروش: 98,263 دستگاه
فروش ولوو در ایالاتمتحده طی سال 2018 افزایش چشمگیر 20.5 درصدی را تجربه کرده و به 98,263 دستگاه رسیده است. اگر همین روند در سال آینده هم ادامه پیدا کند بهاحتمالزیاد این برند لوکس سوئدی لینکلن را پشت سر خواهد گذاشت.